måndag 24 januari 2011

Sötnöten!

Hihi, vår lille plutt börjar bli en stor pojke! Han är så otroligt söt just nu men man kan inte låta bli att tycka lite synd om honom. På promenader så har han ett fullt sjå med att lite ut vad som menas med att kissfläckar som är över allt, på alla stolpar och träd. Han luktar och funderar så det knakar. Men det sötaste är ändå när han försöker lista ut hur han själv ska kunna kissa så högt upp! Han backar upp emot träden och kissar, funkar inte! Han provar att ställa sig med framtassarna mot stammen och kissa, det funkar men ack så jobbigt! Och slutligen, det som är närmast, han försöker att forma kroppen i en båge så att kisset ska riktas mot träder. men det slutar oftast med att kisset kommer på frambenen. Så söt! (knäppt att tycka ens hund är söt när han kissar men ändå) =)

Vi har tränat mycket på ordet - Nej det sistone och det märks en otrolig skillnad på plutten, han testar fortfarande men man kan bryta honom mycket snabbare och dessutom börjar han kunna rikta sina överslag lite så han ger sig själv en uppgift istället. Vi var ute förut och han fick ett mindre överslag och hoppa upp och bet tag i handen på mig, jag sa ett ganska lugnt men väldigt bestämt Nej och han slutade direkt och satte sig bredvid mig i perfekt fotposition. Säkert bara en tillfällighet men han var väldigt arbetsvillig efteråt så vi passade på att träna inkallning och lite sitt och ligg.

Jag är så vansinnigt sugen på att börja kurs snart och även planera lite inför träningssommaren 2011 men hittar inget roligt att anmäla till så jag hoppas att klubbarna kan sätta fart o lägga upp lite aktiviteter :) Men, tills dess så håller jag hårt i mina kära onsdagsträningar tillsammans med mina gurus Jenny och Maja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar