fredag 21 januari 2011

Monstret

Just nu är livet med Prins inte alltid en tripp i solskenet utan det växlar ganska så fort över till en vandring i ösregn om ni förstår min liknelse.

Han är ju snart 7 månader och börjar komma in riktigt i unghundsfasoner och hormonerna är helt ur balans på honom. Han har inte börjar lyfta på benet ännu men det är nog bara en fråga om dagar nu känns det som. I förra veckan så lyckades han få tag på mina glasögon som var väl placerade på en hylla i köket och som han mycket väl vet att man inte hoppar upp på (men det gör han ändock). Så några glasögon har jag inte kvar och som tur är så har jag börjar med linser men ändå, det är rätt skönt att kunna byta ibland.
Han har oxå bestämt sig för att se varit mina gränser går när vi är på promenad, vi kan gå i godan ro och han sköter sig helt perfekt tills han får för sig att bita mig i händerna, bita tag i kopplet och dra och hoppa upp och bita mig i jacka/armar osv. Aningen påfrestande i längden kan jag meddela! Vi var och tränade i tisdags och då var det just dessa delar som låg till grund för hela träningen och jag fick höra något som jag redan visste och det var att jag inte säger -Nej! på rätt sätt. Jag har inte rätta energin bakom så jag tränar förfullt på att skaffa mig den där energin och hoppas på att kunna komma på det snart för mina händer gör väldigt ont just nu. (han är stark i käftarna).
Förutom detta lilla problem så går det mesta väldigt bra, han är extremt snabblärd och lyhörd på träning och gör framsteg med både fotingångar och linförigheten så det kommer inte ta lång tid innan det sitter bra och vi kan börja med finjusteringarna.

Söket har legat lite på is ett par veckor då det dels har varit fullt i sökgruppen, vi har bara reservplats, och att vädret varit hemskt så det har inte blivit av därför. Men det dröjer förhoppningsvis inte länge tills vi kan starta igång mer intensivt. Men som sagt så ligger fokus just nu på att bli mer samspelta och lyhörda så vi kan förstå varandra lite bättre, eller han förstå mig och jag bli tydligare med vad jag vill.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Han låter ju som en helt normal boxer på 7 månader!!!
    Synd att ni bor så långt härifrån hade varit kul att träffa er!
    Verkar ju finnas mycket i honom....alltså mycket att jobba med.
    Hoppas vi kan ses nån gång i vår.
    Kram
    Carin med flock

    SvaraRadera