tisdag 15 november 2011

Bråk och Fot

Igår skulle vi tränat skydd på Mjölby BK men det blev inställt i sista stund, men vi, jag och Jenny, begav oss dit ändå och fick med oss Maja. Vi tränade lydnad i fyra timmar. Väldigt mycket av tiden la vi på Prinsen. Vi började med att kolla på fotgåendet för där vi suttit helt fast ett par veckor. Och som vanligt hade Maja en massa tips och idéer på hur jag kan gå vidare. Jag ska börja med att gå lite mer cirklar för att få honom att hänga med lite mer, jag ska även gå med kortare steg med aningen snabbare för då blev det en bättre rytm.
Just det, vi ska även börja gå lite högervinklar och det gjorde vi igår och det gick galant.

Efter foten kommer jag inte riktigt ihåg vad vi skulle träna på men resultatet blev att han flippade ut totalt och började bita o dra i mina händer så vi la ner mycket tid på att arbeta oss igenom detta och få honom att helt enkelt lägga av, vilket inte var helt enkelt! Men det gick ju med lite hjälp. Idag mår inte mina händer toppen men vi arbetade oss igenom problemet igår så det får vara värt det.

Så summan av vad jag lärde mig är att Prins blir ett litet monster (ett underbart monster) när han är understimulerad ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar