söndag 11 mars 2012

Vila

Idag är det vila som står på schemat, både för mig och Prinsen. Igår körde vi träning uppe på Lbk tillsammans med Helene och Hickan. Prins skötte sig riktigt bra men känslan var inte riktigt med oss, helt på grund av mig tror jag för jag tänkte för mycket. Fast Prins var inte helt på hugget han heller men han är ju så fin o gör allt för att vara till lags.

Jag har alltid hört, och hör ofta fortfarande, att boxer är en ras som inte är speciellt förig och därför svår att arbeta med? Men detta kan jag inte riktigt hålla med om, eller ju delvis kanske för han var ett smärre as fram till bara några månader sen då han helt ändrade sig. Det är nog så att man som förare måste jobba som tusan med samspelet när hunden är ung och har man gjort detta så har man den mest föriga av hundar i kopplet.

Som sagt, idag är det vila och det betyder långpromenad där han får springa fritt o härja loss i skogen och bara vara i några timmar. Han blir som ny efter det och är nog det mest effektiva sättet att få fram maximal träningslust i honom.
I veckan så blir det lydnad på måndag, skydd på tisdag, vila på onsdag, spår/lydnad på torsdag, vila på fredag och spår/uppletande till helgen :) Ungefär som veckorna brukar se nu när skyddet är igång.



För att avsluta med lite icke hund så var vi hos bästa grannarna igår och åt tacos och såg på melodifestivalen precis som väldigt många andra igår. Tror nog även att tacos förtärdes i väldigt många svenska hem igår. Måste säga att det var en riktigt bra låt som vann men jag tycker ändock att Top Cat var bäst, vem säger nej till lite rocka billy?

Puss o hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar