tisdag 13 augusti 2013

Nu väger lilla skruttan 18 kg, och det är ständigt full fart! Jag hade aldrig drömt om att en hund kunde ha så mycket energi och jag förstår inte var hon får den ifrån? Jag talar nog för Prinsen också när jag säger att lilla ItaBitaBusSkita är vääääääääääldigt jobbig mellan varven! ;-) Men ack så go!

Prinsen börjar läka i tassarna och träningen går framåt och nu börjar vi känna att det nog kan gå att genomföra ett BH-prov, men vi får se - det ska känna 100 % innan jag ställer upp för tävling igen, eller tävling och tävling - men ni förstår vad jag menar!

Husletandet går både framåt och bakåt, två hus har vi tittat på men ratat ganska så omgående, ett av dem var riktigt surt att tomten var så dåligt på för annars hade vi slagit till direkt. Men 1,5 hektar stenkross kändes inte som någon direkt hit, inte ens när all mark var inhägnad med 2,5 meter högt staket (med taggtråd högst upp!)
I övermorgon ska vi dock iväg och titta på ytterligare ett hus, med stor tomt, massa uthus och *trumvirvel*...POOL! Det ni! =) Men det ligger långt ut i ingenstans så det är väl nackdelen.

Annars så är det snart klart med sommarkurserna och jag ska skicka in ett arbete ikväll och sen är det bara en tenta kvar att skriva på måndag innan jag har sommarlov i typ 3 dagar innan praktiken börjar lite smått. Ska bli sjukt spännande och kul (och lärorikt för den delen!)
Bjuder på en bild sen Prinsen var unghund (och sjukt smal), här leker han men bästa vännen, malletiken Blixtra! <3 BFF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar