måndag 27 december 2010

Uppgiven

Innan jag ska börja med att skriva ner allt hel-vete som hänt idag kan jag börja med att säga att Prins är världens finaste hund! Och dagar som denna så är man väldigt tacksam för att man har en sådan underbar liten (26 kg) glädjespridare här hemma!
Så, för att komma till anledningen till att jag skriver så kan vi ju starta det hela genom att lära oss ett nytt ord. - Hel-vete (ta bort bindestrecket, men jag ville inte göra en så tydlig svordom)Idag har allt som bara kan gå fel, gått fel och jag tänker ägna resten av detta inlägg till att beklaga mig, som en äkta svensk när saker går fel.
Vi börjar från början av dagen. Då ser jag att kattens öga har blivit lite sämre och får en tid hos veterinären och mycket riktigt det är sämre så nya mediciner och om inte detta fungerar så blir det att operera. Sen så kollar jag upp om jag kan lämna min studieförsäkran till CSN för nästa termin, och det kan jag, men vad ser jag då? Jo- jag får inget CSN denna månad och jag får bara godkänt för halvtid nästa termin vilket gör att jag får halva summan! (cirka 4000) och detta bara för att jag har för lite poäng kvar till att få ett fullgott slutbetyg från gymnasiet och bara behöver läsa i 14 veckor för att få det klart men man får inte läsa 14 veckor utan ska läsa 22 veckor och då få halvtid. Visst, i annat fall kanske jag hade kunnat köpa detta men inte idag!

Aja, nu släpper vi CSN-skiten och går vidare till nästa skit och det är bilen. Jag skulle åka iväg till hundgården och träffa en lekkompis till Prins men hinner inte mer än 50 meter innan hela vänster fram åker i backen (kändes så i alla fall) och det börjar skramla och rassla om bilen och jag går ut och ser att hela fram vagnen ligger på framdäcken! Så, jag tar mig hem efter mycket möda och Prins får träffa sin lekkompis här i stället.

Och summan av det hela är att eftersom vi kommer stå med dubbelhyror i början av året så ser det lite små grått ut på den ekonomiska delen av livet och då är inte vi dem som lägger ut pengar på att åka till Stenungsund för att fira det nya året, vilket var planerat så nu ska vi sitta instängda mitt inne i stan tillsammans med alla pantade idioter som envisas med att smälla smällare utanför vår entré.

Och som vanligt när något går fel i mitt liv så skyller jag det på vår kära statsminister och då även denna gång (kanske inte är hans fel men han är tacksam att lägga skulden på). Tack, mycket tack käre id***.

Tack o hej för mig. Nu ska Prins få pröva sitt nya yrke som terapihund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar